Je bent het overzicht kwijt. Je administratie is een rommeltje en je hebt geen inzicht meer in hoe je er financieel voorstaat. 

Herkenbaar? Dan is het goed om te weten dat je niet de enige bent. Voor veel ondernemer is administratie geen prioriteit. Soms door omstandigheden, soms ook doordat ze cijfers een beetje eng vinden en vaak ook omdat ze liever datgene doen waar ze goed in zijn en waar ze geld mee verdienen.

Totdat er rekeningen binnen komen waar geen geld (meer) voor is. Ze zichzelf geen salaris uit kunnen betalen. Of dat er een brief ligt van de belastingdienst dat ze te laat zijn met het doen van aangifte. En een boete moeten betalen.

En dan slaat de paniek toe en realiseren ze zich dat ze écht aan de slag moeten.

 

Aan de slag, maar hoe?

Maar dat is spannend. Misschien schaam je stiekem wel een beetje. Of geeft je boekhouder je het gevoel dat het aan jou ligt en dat anderen dit natuurlijk niet doen.

Ik kom van alles tegen en ik kan je verzekeren dat je niet de enige bent. Het gebeurt vaker dat ondernemers de grip op hun administratie en financiën kwijt zijn. Soms door externe omstandigheden, bijvoorbeeld een scheiding of zoals nu de Corona crisis. Soms doordat ze cijfers ingewikkeld vinden of doordat het gewoon niet hun prioriteit heeft gehad.

Eén ding hebben ze gemeen. Ze zitten niet te wachten op iemand die hen verteld dat ze dom zijn geweest of er een zooitje van hebben gemaakt. Wat ze wel willen is iemand die hen helpt om de boel weer op orde te krijgen. Iemand die luistert en meedenkt over hoe ze het in de toekomst wel kunnen aanpakken zodat ze grip blijven houden.

 

Waarom kan ik je helpen?

Ondernemers die ik heb mogen helpen zeggen over mij dat ik ze vertrouwen geef dat het goed komt, dat ik aanvoel wat ze nodig hebben en niet (ver)oordeel.

Aangezien iedere ondernemer en elk bedrijf anders is, is dit een maatwerktraject. Na een eerste kennismaking zal ik eerst je administratie en financiële situatie onder de loep nemen en op basis daarvan een voorstel doen.

Naast het praktisch op orde krijgen van je administratie zal hier meestal ook een stuk financiële coaching en planning inzitten. Zodat jij snapt waarom jij doet wat je doet én handvatten hebt om het anders aan te gaan pakken. En  jij ook daadwerkelijk grip gaat krijgen op jouw cijfers, niet meer verrast wordt door onverwachte rekeningen en blauwe enveloppen én weet wat je jezelf kan uitbetalen.

 

Wat verwacht ik van jou

Ik ga niet alles voor je oplossen. Het is jouw bedrijf en het zijn jouw financiën. Ik ga je helpen, ik zoek zaken voor je uit, ik loop met je mee, ik ben sparringpartner en vraagbaak, maar uiteindelijk blijf jij verantwoordelijk

Dat betekent ook dat jij bereid moet zijn om daadwerkelijk met je cijfers aan de slag te gaan. In mijn visie is een financieel gezond bedrijf een bedrijf waarin de ondernemer, het bedrijf en de cijfers met elkaar kloppen. En dat betekent ook dat je niet de hele financiële kant kan uitbesteden.

Ben je chaotisch, heb je add, vind je het spannend, ben je slecht met cijfers of vind je administratie stom? Dat maakt niet uit. Ik help je graag om een manier te vinden die wél werkt voor jou. Van stok achter de deur tot het meedenken over een ander systeem.

 

Wat kost dit?

Dat kan ik zo niet zeggen en is afhankelijk van het aantal uren dat we samen aan de slag gaan. Hoeveel dat is is afhankelijk van jouw situatie. Na een eerste kennismaking maak ik een analyse van wat ik denk dat er moet gebeuren en doe je een voorstel op maat.

 

Wil jij meer weten over dit traject en wat ik voor jou kan betekenen? Mail me dan op judith@judithvanbarlingen.nl of bel me op 06-51812892, dan maken we een afspraak voor een vrijblijvende kennismaking.

 


Bewust ondernemen en een financieel gezond bedrijf. Het blijft vaak een uitdaging. In dit gratis e-book leg ik uit waar dat door komt. Je kunt het hier downloaden (je hoeft hiervoor niet je mailadres achter te laten).